Mike Hines​

Developer Evangelist at Amazon.com

Майк Хайнс працює як Developer Evangelist на Amazon у Сіетлі, штат Вашингтон, куди потрапив після чотирьох стартапів та 13-ти років у Microsoft. На Amazon Майк розробив проект для Kindle Eink, запустив мобільні додатки, тестував ігри для таких конференцій як Casual Connect, White Nights і Pocket Gamer Connects. На даний момент являється блогером для Amazon Appstore. Майк приймав участь у національних та міжнародних конференціях, включно з Casual Connect, GDC, SXSW, CES, White Nights, Pocket Gamer Connects та AnDevCon. Сьогодні є ментром кількох розробників, зокрема GameFounders у Куала-Лумпурі та працює над покращенням мобільних додатків для Amazon.

Тема доповіді: What the Top 50 Apps Do With In App Purchasing That The Rest of Us Don’t

Тези доповіді:
Amazon збирає дані щодо використання IAP в іграх та встановлення найкращих мобільних додатків для успішного їх застосування в IAP. Встановлено, ЯК відрізняються одне від одного 50 різних додатків (Термін зберігання даних, дані про обсяг даних, кількість проданих одиниць та їх ціни) та ЩО вони роблять для досягнення високих результатів.
Виявляється, що є кілька речей, які більшість ігор не використовує. Ми поділимося цими даними з вами на зустрічі, а також іншими практиками, про які ми дізналися від ТОП-50 IAP-ігор, які займають найвищі позиції на Amazon App Store. Ми ознайомимося з ідеями закупівлі UI, а саме, як управляти ціновою політикою та презентувати IAP, адаптовуючи їх до потреб клієнтів. Розглянемо приклади від Ninja Kiwi та використання їх для покращення продажів IAP.

Mike Hines​

Developer Evangelist at Amazon.com

​Mike Hines is a Developer Evangelist at Amazon in Seattle, Washington. Mike comes to Amazon after four startups and 13 years at Microsoft. At Amazon, Mike helped launch the Kindle eInk app development project, has written mobile app test criteria, judged games at major conferences like Casual Connect, White Nights and Pocket Gamer Connects, and is a blogger for Amazon Appstore and other tech blogs. Mike has spoken at dozens of national and international conferences, including Casual Connect, GDC, SXSW, CES, White Nights, Pocket Gamer Connects and AnDevCon. Mike is currently a mentor at several accelerators, including GameFounders in Kuala Lumpur. Moving forward, Mike wants to bring developer feedback back to Amazon and is on a continuing mission to find out what is and isn’t currently working in mobile app monetization.

Topic: What the Top 50 Apps Do With In App Purchasing That The Rest of Us Don’t

Review:
Amazon has collected data about how users engage with IAP in games, and we have reviewed how the most profitable apps are using IAP to monetize successfully. We found data on two levels: HOW the top 50 did differently (Retention data, session length data, units sold and price data) and WHAT they did differently to get those results. It turns out there are a handful of things that most of the top 50 do that other games don’t do. We’ll share that actionable data with you in this session.
In this session we’ll share these best practices and the analytics data that we’ve aggregated from the top 50 IAP grossing games in the Amazon App Store. We’ll study several purchasing UI layouts to learn how to manage and present IAP item selection, and we’ll also cover how to manage IAP price points and how to tailor price variety for customers. We’ll look at examples from Ninja Kiwi, and how they used this data to improve their IAP sales.​

Share This